tirsdag 9. mars 2010

no more Efexor

Jeg sitter å myser mot solen som skinner i gjennom de lyse gardinene. Jeg har akkurat kjempet meg opp fra sengen og venter nå på at marerittene skal slippe taket i kroppen. Kaffen lukter godt foran meg. 

Jeg tusler ut på kjøkkenet. Sluker en yoghurt (mat må jeg ha, selv om morgenkvalmen etter mareritt er grusom) 1 glass appelsin juice og vitaminer. Og kaffe. Noe føles allikevel rart. Ingen medisin! 
 Jeg tror det nesten ikke selv, men jeg har endelig sluttet. Jeg kan føle det på kroppen min; dette er meg! Tablett fri! Og det har jeg vært en liten stund nå:)

I det siste har jeg tatt en kvart tablett (9 mg efexor) anhver dag. Så satte jeg en dato der jeg skulle slutte. Det var ikke en hvilken som helst dato. Jeg valgte bursdagen til min mormor som gikk bort for noen år siden. Jeg lovet henne på dødsleiet at jeg skulle bli frisk. Jeg gråter når jeg skriver dette. Jeg har tatt denne medisinen så alt for lenge. Jeg har før her inne skrevet jeg har tatt medikamentet i 8 år, men det er feil, når jeg regner nærmere på det er det snart 10 år! Men nå er jeg ferdig! Nå fosser tårene mine. Dette er så stort!  

Jeg klarte det. Og nå skal jeg videre. JEG SKAL KLARE Å BLI FRISK! Tårene flommer. Gledestårer, og savn etter mormor! Jeg savner henne hver eneste dag. Men jeg føler hun er her, på en eller annen måte. Hun bor inne i hjertet mitt sammen med alt jeg har kjært. Nå kom pusen min tassende. Han er så rar. Han kan føle at jeg trenger han og jeg kan ikke la tårene renne uten at han kommer å skal trøste. Godklompen, nå gjøgler han på bordet foran meg. Så fort kan tårer gå over i latter. 


Håper alle nyter at vårsolen har kommet! Ikke gi opp kampen mot depresjon! Dere får ikke lov;) 

Photo by SmokeBleu
Blå pilledeler, kjøpt på apoteket. Venlix er et tilsvarende preparat av Efexor. 

3 kommentarer:

CH sa...

Aw, jeg smiler når jeg leser dette. Katter er fantastiske dyr og fantastiske venner. Din mormor er nokk dyrstolt av fremskrittet ditt og at du endelig er fri for mentale giftstoffer, som efexor. Jeg forbanner meg over disse antidepressivaene for de helper ikke i det lange løp, de bare fjerner symptomene på sykdommen. Å klare å kvitte seg med dem er et enormt skritt i riktig retning. Du vil klare å bli frisk. Det finnes det ingen tvil om, slik som jeg har lært deg å kjenne.

Anonym sa...

Jeg er så glad på dine vegne om at du har endelig blitt kvitt medisinene!:) Håper ting blir bedre for deg nå framover! Det fortjener du virkelig!

smokebleu sa...

hei kjære theres!
Takk, jeg kan ikke tro det er sant selv, at jeg har sluttet med efexor. Dette er så stort!

Jeg og forbanner meg over disse medikamentene. De leveres ut som godteri til "uvitende barn" og medisineringen blir ikke fulgt opp av leger. Uff! Å gå på slike medisiner i det lange løp tror jeg kan gjøre stor skade for mange.

Sender deg varme tanker theres! :) klem

hei kjære anonym! Tusen hjertlig takk! Jeg blir så glad selv når jeg leser kommentaren din:)