mandag 21. juli 2008

INTRO.

Diagnose: Alvorlig depresjon, panikk angst samt unnvikende personlighetsforstyrrelse. Alder: I midten av 20- årene.
Kjønn: Kvinne

Jeg er enda ingen velutdannet person med store ord (dessverre), men har allikevel en enorm trang til å fortelle litt om livet mitt som psykisk syk.
Kanskje vi (jeg og dere lesere) kan hjelpe hverandre?
Om ikke annet å dele opplevelser, komme med råd eller sende et e-smil?

Å klare å vinne over en psykisk lidelse alene er nesten umulig. Jeg kan i hvert fall ikke forstå annet. Selv trenger jeg å bli dratt etter håret for å gjennomføre de enkleste ting.

Jeg har lenge vært en ivrig leser av gode moteblogger på nett og vurderte å starte min egen. Jeg ombestemte meg i siste sekund. Jeg er også en ivrig dagbok skribent og tenkte og dele noe av det som surrer rundt i mitt hode med flere; om nettopp dette å daglig kjempe med en psykisk lidelse.

Hadde dere tuslet forbi meg på gaten, hadde dere nok ikke lagt merke til noe spesielt. Hadde dere studert meg nøyere, ville dere sett at jeg er velkledd og at jeg skrittet selvsikker av gårde på vei til mitt. Hadde dere studert meg enda nøyere ville dere kanskje lagt merke til et slitent drag over blikket mitt. Å studere mennesker som passerer meg i hverdagen er en annen ting jeg liker.
Man vet aldri hva som skjuler seg bak et ytre.

Det får bli med denne lille mini- introduksjonen av bloggen jeg har valgt å navngi smoke bleu.
Jeg gjesper og gjesper og det begynner å bli sent. Jeg sov nesten ikke noe som helst forrige natt..

Snublet forresten over et bilde fra kunstner Gretchen Kelly fra New York i dag. Ble sittende å studere bildet (under) lenge. Se mer arbeid fra henne og andre kunstnere på www.dailypainters.com




God natt fra min midlertidig residence på Oslos østkant...



Ingen kommentarer: