torsdag 25. februar 2010

terapi terapi terapi

L I V R E D D !

for å møte mine mørkeste hemmeligheter.

Når jeg nærmer meg all smerten som ligger skjult inne i meg, i terapien, sliter jeg. Hvordan skal man klare å snakke om vanskelige, virkelig vanskelige ting, for å så når timen er over bare si ok, takk for meg og samle seg. Så klare å gå veien hjem.

I dag hadde jeg en fryktelig vanskelig time. Jeg og terapauten min nærmet oss hemmeligheter som jeg ikke vet hva "er" men som jeg føler på kropp og sinn. Daglig. Og jeg brøt sammen. Jeg klarte å samle meg når timen var over. Tørke tårene. Hente frem litt sinne for å klare veien hjem. Men.. jeg er livredd. Jeg har et mørke inne i meg jeg ikke vil møte, ikke i terapien, ikke hjemme, ikke noe steder. Kjære noe, kan noe fjerne all denne smerten jeg har låst bort i skuffer og skap inne i meg!! Jeg føler jeg daglig svetter denne smerten til overflaten. Jeg vil bare operere det ut. 

Veldig vanskelige ting steg til overflaten i terapien i dag. Dagen min kjennes uvirkelig. Jeg håper jeg får tilbake meg selv i morgen. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Smokebleu..

Det er skummelt hvor godt jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Eneste forskjellen er at jeg kjenner til min dype hemmelighet, likevel er jeg LIVREDD for å fortelle den helt. Det er en smerte som daglig tærer, og det føles uendelig. Men en dag skal vi få det bra, du og jeg. Og den dagen gleder jeg veldig mye til! :) Stå på, du er sterk :)

Vikkan sa...

Jeg vet det er vanskelig Smoke Bleu, men du er sterk, du klarer dette! Når det kommer til terapien merker jeg ofte selv at jeg hopper over de vanskelige tingene og det hjelper ingen, spesielt ikke meg selv... Stå på og vær sterk!

Klem, Vikkan.

smokebleu sa...

Hei kjære confused! Å det håper jeg, at vi får det bra til slutt! Jeg prøvde komme inn på bloggen din men jeg får det ikke til? Sender deg en stor takknemlig klem!

Hei kjære Vikkan! Du har helt rett, man må snakke om de vanskelige tingene, men gud det er så vanskelig! Vi skulle hatt en gruppe terapi alle vi inne på bloggen hehe. men vi har jo nesten det her inne:) Takk for at du er der og støtter! Tenker på deg, vær sterk du også! Stor klem