torsdag 14. april 2011

i dag er en slik dag, selvhat

jeg hater meg selv når jeg ikke klarer ting.. det nytter ikke å slutte med dette intense selvhatet mitt. hvis jeg føler at jeg feiler så blir det selvbank i form av et grusomt selvhat. det vil si å sitte stille å hate seg selv så intenst til man kjenner man blør smerte innvendig. og når man har så vondt at man tror at hjertet vil stoppe fordi smerten er fullstendig så hater man seg selv enda mer.. gjerne til man kaster opp og faller om helt klam og utslitt i sengen. utslitt på grunn av psykiske smerter fra selvhat. som jeg har plaget meg selv med. for en idiot jeg er. 

men jeg klarer ikke å godta at jeg er "syk".  og hver eneste gang jeg feiler er det torturere seg selv tid .  eksempel på å feile for meg kan være at jeg ikke klarer å treffe noen jeg virkelig vil treffe men jeg klarer virkelig ikke da jeg er utslitt trist og full av angst og må derfor si nei. annet eksempel kan være at jeg ikke klarer å gå på butikken, å ikke klare å stå opp eller bare tanken på hvor langt etter jeg ligger i livet med ingen utdannelse etc, generelt å feile for meg er når jeg ikke klarer det jeg må eller har lyst til eller føler jeg burde ha klart å ha oppnådd i dag, å feile for meg er min sykdom som jeg ikke engang forstår)

jeg må trene på å bli glad i meg selv. jeg må trene på å ikke hate meg selv så ofte. men hvordan i alle dager gjør man det? selvhatet ligger jo virkelig tatovert inn i sjel og ryggmarg. 
nå skal jeg prøve snakke mot meg selv og ikke hate meg selv så intenst for feilene jeg har begått i dag; nemlig å eksistere , ikke klare å gå ut av leiligheten, treffe kjæresten, møte i terapi, trene og annet jeg vil/ må/burde gjøre i dag. i dag klarer jeg ikke det store da jeg har en veldig vond dag og dagen min blir bare enda vondere når jeg i tillegg skal hate meg selv over alt jeg ikke klarer å gjøre.  Er det mulig å føle seg som en mer komplett idiot.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Du er ingen idiot! Du er ei flott jente som jeg virkelig har troa på :) klem klem fra Solfrid :)

smokebleu sa...

hei solfrid:) takk for god kommentar:)) jeg prøver å ikke la dette selvhatet spise meg helt opp. virkelig en treningssak men jeg har ikke gitt opp helt enda:)

god klem til deg:)