onsdag 27. mai 2009

summer is here!

... og jeg sitter skrekkslagen! 

I 8 dager har jeg ligget med feber og småvondt i halsen. Jeg har også mistet matlysten og ikke klart å holde nede særlig med mat. Halsen er på bedringens vei. Matlysten er totalt forsvunnet. 
Kanskje like så greit, siden det plutselig er bikinitid og sommer. I dag er jeg gått lei denne sommerinfluensaen (eller hva nå enn det er), jeg har åpnet meg en pils og håper den vil kjøle ned de resterende feberbølgene. Halstabletter ligger strødd over stuebordet sammen med regninger og en filofaks fylt opp med legeavtaler. Jeg hører på chill out,  drømmer om en beachclub med houserytmer, latter, sol og drinker. 

Forrige sommer gikk med til å begynne jakten på legehjelp igjen, og holde på jobben som sakte men sikkert gled ut av hendene mine pga. sykdom. Denne sommeren vil jeg reise. En kjærlighetstur med kjæresten har vært planen lenge. Dessverre kom vi til å krangle og han, i sinne, booket en 'kan ikke avbestilles lang-tur' med noen single, jentesiklende kamerater av han. Jeg lurer på om det er denne kranglen og resultatet av den som har gjort at jeg har kastet opp i så mange dager. Nå angrer han, og vi tenker ut hvordan kan vi løse dette...

Så her sitter jeg og pilser ned feberen. Jeg prøver å bygge opp et sinne mot sykdommen min, svakheten min. Men det er vanskelig når hele personligheten og kroppen skriker 'knockout'


PS: I det siste har jeg tatt B12 vitamin sprøyter (fem stk i fem uker). Fastlegen min oppdaget jeg hadde nesten helt tomme B12 lagere i kroppen min. Jeg merker allerede en stor forbedring på håret! Men det er nervesystemet og smertene i kroppen jeg håper på en forbedring. Les mer om B12 mangel her.
Jeg har fra jeg var liten jente hatt anemi og jernmangel uten at legene har gjort så mye med det (jern preperater hjalp lite) så jeg innstilte meg på et liv med disse manglene og det dette medførte. Jeg fikk nå vite at har man ikke B12 i kroppen klarer heller ikke kroppen ta opp jern. Her kan ballen rulle.. Jeg må nå finne ut hvorfor magen min ikke vil ta til seg B12, fikk høre dette var et problem mer utbredt blant eldre mennesker. Sjekk dere derfor for B12 mangel! Et lite tips, mange leger der ute som ikke gidder å bry seg med dette. 



6 kommentarer:

Anonym sa...

Får håpe B12 sprøytene hjelper deg! De har hjulpet mange i min familie vet du :)
Håper du snart blir helt frisk og at alt går bra med deg å typen din :)

Tenker på deg ! :)

Midnight sa...

Jeg har faktisk blitt i bedre humør pga. sol og sommer! =)
Hadde håpet det ville hjelpe deg også. =/ Bikinisesongen har jeg ikke hatt lyst til å tenke på,men jeg har jo skaffet meg en kjempeflott badedrakt;)

Kanskje jeg også burde skjekke om jeg mangler B12? Jeg har også jernmangel.

Håper det ordner seg med den ferieturen, og at du heller kan dra på en fin tur med kjæresten. Det fortjener du!

Stor klem fra Midnight.

Ina<3 sa...

Håper du blir frisk igjen snart, høres ikke noe særlig ut å ha det sånn.. =/

Håper også at ferien ordner seg, at du får en veldig fin ferie!! =)

Klem, Ina...

smokebleu sa...

hei confused! håper også de vil hjelpe litt. men forstår det kan ta lang tid før en eventuell virkning.

takk for du tenker på meg, jeg tenker på deg også:)
klem

hei midnight! så bra du har blitt i bedre humør! sol og sommer kan være fantastisk! :)) sjekk deg for b12, be legen din om å ta en prøve:) sender en
klem

hei Ina<3! tusen takk! jeg leste bloggen din, leste og leste og leste. håper det ordner seg for deg også. tenker på deg:) klem

mysterie sa...

Hei, ville bare si at om du mangler folinsyre så klarer ikke kroppen og ta til seg b12, og har ikke kroppen b12 klarer den ikke ta til seg jern, osv...
Min mor sliter med det problemet og tar folin tabeletter og får jevnlige b12 sprøyter :)

smokebleu sa...

hei mysterie! tusen takk for tips. folinsyre. usikker på om jeg har testet meg for dette. jeg skal nevne det for legen min neste gang jeg er der! jeg var senest i dag og tok en oppfølgingstest på b 12 nivået i blodet.

håper tilslutt kroppen min kan bli litt sterkere! tusen takk for tips!

:)