onsdag 21. september 2011

Det handler om å kunne gi så absolutt faen.. og bare være seg selv. hvem nå enn det er.

Jeg sto ute på verandaen.... Hvordan i alle dager skulle jeg klare å bevege meg ut i verden der ute?  Det var rush, og det krydde av folk som det alltid gjør her i Oslo... tankene kokte i hodet. Fortvilelsen!!!  men jeg må jo klare å gå ut, jeg må på butikken. Fornuft VS Fortvilelse sang duett i hode. Det var stygt. 
 Det kjentes umulig. Skammen holdt meg i strupetak. Du.. sa den. Nærmest spyttet den. Med avsky; Hvordan skal   du (!) kunne bevege deg der ute? Folk kommer til å tenke de styggeste tanker om deg!
Men så skjedde det umulige.. jeg ga faen i alle de andre . Negative tanker, folk, the shit. . Jeg gikk ut. Jeg kjøpte god vin, mat og hvit lyng til balkongen. Hjertet dunket hele tiden og jeg irriterte meg over meg selv når jeg lett rødmet bare noen ga meg et kompliment i kassa på Meny. Sjokkert tenkte jeg at "hvordan kan han si noe så pent til meg? Han må jo lyve. Jeg har jo ikke engang sminket meg"... jeg smilte lett og pent og rød. Takket, og sa ett eller annet. Så hatet jeg meg selv for at jeg rødmet.

Så sitter jeg her igjen, noen timer senere,  og skammer meg over nye ting. Over noen facebook oppdateringer jeg gjorde. Jeg skammer meg over noe jeg skrev. Ordla jeg meg feil? Alle må tro jeg er verdens største taper!  Jeg ER verdens største taper. Smerten tar kvelertak.. 

Men, så titter jeg rundt meg her i stuen. Jeg har en fantastisk leilighet! Stearinlys brenner lunt , pusene ligger vedsiden av meg og sover. Jeg har klart enormt mye i dag. Faen, hvorfor bryr jeg meg så mye om hva andre synes? 

HVORFOR skammer jeg meg så over meg selv? Jeg må begynne å gi faen, og ikke banke meg selv opp for alt mulig! Helvete, jeg får komplimenter i kassa på Meny! Han var til og med kjekk! Jeg burde ta det til meg!

GI FAEN i hva de andre synes om deg, kommanderer jeg meg selv... lev livet som deg selv. Vær deg selv. 

jeg vet ikke helt hvem jeg er,  er mine fortvilte tanker. 
joda, det vet du.. er svaret. og svaret kommer fra hjertet.


Ingen kommentarer: