tirsdag 13. september 2011

!sterk alene

jeg er livredd mennesker. 

noen ganger lurer jeg på om jeg "lukter" svak, slik at folk kan spy ut sine ukontrollerte følelser og giftige ord og samtidig borre øynene illsint inn i meg som en advarsel om at her godtas ikke en protest. for da.. ja for hva skjer da.. det er jeg vel for redd til å ville finne ut av... en overlevelsemekanisme slår inn; best å være stille, til alt har roet seg.. si forsiktig kanskje det er best vi går hver for oss og roer oss ned nå eller få personen på avstand med ord som ikke får personen i flint! trå varsomt... å herregud jeg hater den redselen. og det jeg hater mest er ordene ; det er du som får meg så sint. det er deg det er noe galt med! ingen andre får meg sånn her! så mister de kontrollen med god samvittighet. 

Jeg klarer ikke mer å høre ordene jeg elsker deg i ett øyeblikk og så en hel del psyko hat ord i neste. Jeg lengter så sårt og inderlig etter stabilitet! Trygghet! 

hvorfor lever jeg på tå hev for andre.

hvorfor godtar jeg ting jeg vet at jeg burde så absolutt ikke godta.

hvorfor begynner jeg ikke å leve for meg selv.

hvorfor lar jeg min livsgnist og selvtillit styres av andre.

hvordan skal jeg klare å bli sterk alene. hvordan skal jeg klare å ikke gi opp når det er så mye motgang

Ingen kommentarer: