lørdag 25. oktober 2008

Gone Into Hiding

Det er lørdag og jeg har tent litt stearinlys i stuen. Ligger på sofaen, tveen summer lavt i bakgrunn. Jeg er sliten. Jeg har fått en mycoplasma infeksjon i halsen/ kroppen. Minner om influensa men man har en syk hodepine i tillegg. Jeg har ikke vært syk på denne måten på så lenge jeg kan huske. 

Jeg prøver å ta opp kontakt med litt venninner igjen, men det er veldig forsiktig. Jeg vet det er godt for meg med kafebesøk, sladder og litt fest her og der. Problemet er bare at jeg ikke orker. Hadde en pinlig opplevelse sist jeg forsøkte å bli med en venninne ut. Rosèvin, festklær og dette skal (!) bli en bra kveld innstilling. Etter bare 2 timer var jeg så kvalm av angst at jeg måtte bare unnskylde meg, snuble svimmel ned trappene og ut i gaten. Jeg følte meg forferdelig! Vinen hadde jeg så vidt tatt noen få slurker av. Jeg husker jeg sto på fortauet og skalv og prøvde å roe ned pusten min. Jeg virkelig hater angstanfall. Det endte med at jeg kastet opp i en busk før jeg skamfull vaklet hjem på høye hæler. Så la jeg meg utmattet ned på badegulvet og sovnet. Jeg vet ikke om jeg skal le eller bli trist. At det skal være så vanskelig å treffe en venninne. Angsten min er som en stor svulst jeg ikke kontrollerer. 

Jeg liker ikke lørdager lenger. MEN jeg skal prøve å gjøre det beste ut av denne dagen også. Jeg har forresten postet søknaden til det ene behandlingsstedet. Det tok sin tid men nå er den postet! Kanskje jeg skal feire med litt champagne og vafler? Har en kald flaske liggende i kjøleskapet. Litt luksus er bare sunt
 : ) 
 



Ingen kommentarer: