lørdag 7. mars 2009

gulper i meg hvitvin

Jeg hater helgene mer og mer. I kveld har jeg drukket tekopp på tekopp nesten som besatt. Akuratt som jeg prøvde å roe ned nervene med te. Litt vel optimistisk den tanken der. Det er noe jeg har begynt med i det siste. Jeg føler alt det 'ikke riktige' jeg gjorde før, for å roe nerver,  jeg kan ikke gjøre det lenger. "Det er jo sykt. Jeg har en kjæreste. Jeg må være ordentlig. Ta meg sammen. Bli frisk. Løse problemene mine uten å bikke helt over". Så med en skyhøy angst har jeg forsøkt å få kvelden til å gå. Jeg har lest bok. Vært alt for urolig til å lese. Jeg har flikket gjennom tvkanalene etter noe å se på, uten å egentlig føle for å se tv. Jeg har forbannet at jeg aldri kommer meg ut fra leiligheten min. Forbannet at jeg klarte det jo før. For en liten stund siden. Jeg var jo syk da også. Hvorfor klarer jeg ikke gå ut lenger? Jeg elsker å gå ut på byen med venninner, ha det gøy, vite at jeg så bra ut, oppleve masse saker man ler av i år etterpå.  Men nå... nå sitter jeg her som en ingenting og skjelver. 
 
Før elsket jeg å være alene. Jeg har alltid elsket å være alene. Jeg elsker det fortsatt. Men nå, i det siste, har jeg begynt å føle meg alt for isolert. Jeg visner bort!! Det værste av alt, er at jeg for engangs skyld ønsker og har tro på at jeg kan bli bedre. Men jeg får det ikke til! Jeg får ikke til noe som helst!

Jeg synes ikke synd på meg selv her jeg sitter. Jeg har bare så vondt at jeg må skrive for å få det ut! Få det ut av systemet. 

Jeg la meg i sengen, turte ikke engang å skru av lyset. Tankene er et kaos uten like. Klokken 02.05 ga jeg opp. Jeg har stått opp å gulper i meg hvitvin. Kveldens sovemedisin. Jeg holder meg unna sovetabletter. Litt fordi jeg blir kvalm av tanken på medisiner, litt fordi jeg ikke engang orker å be legen om en resept på det, da det er så mye annet som bør fikses først. ...  


2 kommentarer:

CH sa...

Klokken er 02:31 og jeg håper du har satt vinen i fra deg. Det er trist at du må ty til alkohol, men jeg forstår. Man leter jo gjerne etter en eller annen utvei for å slippe unna smerten en stund.

Jeg håper du får sove i natt.

Jeg tenker mye på deg!

smokebleu sa...

hei! jeg sitter her enda men tenkte å gå i seng nå. Forsøk nr. 2. Ikke lagt deg du heller? Det er leit at det skal være så vanskelig, angst og diverse.

helt enig med deg, vin skal være for kos. ikke for å 'sovne på'. Men noenganger takker jeg nesten gud for et stort glass rødvin eller noe.

Håper du og får litt søvn i natt. Jeg føler jeg har blitt litt kjent med deg via det du skriver :) og vit at støtten du gir meg, betyr enormt:)