søndag 24. januar 2010

18,75 mg efexor annenhver dag

jeg klarer så vidt det er å tenke forbi de vonde tankene. tårene renner i dette øyeblikk. et sted inne i meg vil bare dø. et annet vil leve. jeg føler meg som den svakeste person på denne jord. inne i meg snurrer smerte, og en fornuft, som prøver å roe meg ned. 


i dag trappet jeg ned nok et trinn på efexor. gud, jeg gleder meg til å slutte med denne giften. jeg tar nå 18,75 mg efexor annenhver dag. jeg tålte dårlig å trappe ned til en kvart dose før jul. så da måtte jeg fortsette på 18,75 en liten stund til. denne gang skal jeg prøve å ta dosen annenhver dag. se om kroppen tåler dette bedre. jeg titter på medikamentet. det er bare smuler jeg putter i meg. at disse smulene allikevel kan ha en så stor innvirkning på kroppen.  jeg forstår det ikke. jeg tenker på den tiden jeg tok 300 mg daglig. jeg måtte avbyte det etter en stund, på grunn av blodtrykket skøyt til himmels. 225 mg ble dosen jeg gikk på i lange tider.  og nå,  her, etter så mange år, opplever jeg plutselig at jeg ikke vet hvem jeg er lenger . Hvem er jeg?


Jeg stålsetter meg for nok en periode med bivirkninger grunnet nedtrapping. Kroppslige og psykiske. Kanskje er jeg heldig, kanskje blir det ikke turbulent denne gang. dagene som kommer vil vise.



picture unknown

2 kommentarer:

Stine sa...

jeg håper virkelig at du innser hvor sterk du egentlig er, frøken smokebleu.

smokebleu sa...

takk... men jeg føler meg like liten som en fyrstikk , klem til deg