tirsdag 10. februar 2009

searching

picture ffffound

3 kommentarer:

CH sa...

Me too! Klem til deg!

CH sa...

Hei igjen. Må takke for den gode kommentaren du skrev. At du er sliten for tiden har jeg full forståelse for, og jeg kommenterer innleggene dine for å backe deg litt opp gjennom denne tøffe tiden og vise at jeg støtter deg, og det har jeg glede av å gjøre (uansett respons eller ikke, så det må du ikke tenke på :)!

Jeg går på Cipralex nå, og vil gjerne spørre deg om du har prøvd disse? Hadde satt pris på din erfaring isåfall. Jeg har lest både mye negativt og positivt om de, men det er jo veldig individuelt hvordan man opplever de. Innkjøringsfasen har jeg i hvertfall erfart nå at er ett sant mareritt!!


Smoke Bleu du må fortsette å drømme, og tro på at det blir bedre med tiden, for det gjør det. At du enda en gang ble avvist pga. ingen ledig kapasitet er virkelig trasig, men du må fortsette å henge i, stå på og hold ut hverdagene, og snart skal du se at den etterlengtede dagen der du går ut døren og er på tur til psykologen din plutselig er her.

smokebleu sa...

Hei! Jeg svarer sent om lenge! Bedre sent enn aldri?

Jeg har ikke prøvd Cipralex, men første medisinen jeg fikk prøve var Cipramil (samme "familie") Den hadde ingen virkning på meg så jeg begynte på en lang runde med å prøve andre typer medikamenter. Efexor var den medisinen som virkelig hjalp meg. Den "sløret" til følelsene mine og jeg ble mer likegyldig og slapp de værste opp og ned følelse-svingningene. Jeg har nå gått på disse i nesten 8 år, på og av, forskjellige doser. Men jeg begynner å lure på langtidsvirkningen/bivirkninger som har blitt sterkere ol. ikke er bra for meg

Det er veldig vanskelig å slutte på efexor pga man blir så dårlig en stund, det ønsket jeg legen hadde informert meg mer om. sørg for å høre med legen din hva skjer hvos du glemmer å ta en dag? hva skjer hvis/når du skal slutte? etc etc.

det er som du sier veldig individuelt hvordan man opplever medisiner. t.o.m. bivirkningne. det blir nesten bare å prøve seg fram. men en ting jeg ønsket noen sa til meg var; hør på kroppen din, den sier i fra fort hvis noe er galt. og hvis legene bare blåser av det, så sørg for at legen hører etter eller bytt lege.

tenker på deg:)

stor klem!