torsdag 18. desember 2008

6 dager til jul.

Jeg sitter enda i morgenkåpe. En dokumentar om Eileen Gray ruller på nrk. Jeg føler meg litt som en gammel dame her jeg sitter og drikker kaffe. Jeg prøver å riste av meg marerittene jeg hadde forrige natt, hver natt. Kroppen min føles som kald betong. Det er nesten som jeg lurer på, om noen hadde kakket meg litt i hodet, kanskje hadde jeg bare smuldret opp og blitt borte? 

Julen nærmer seg og jeg prøver å tvinge tankene bort fra angst, depresjon og en evig kamp mot leger. Jeg prøver å ha litt fokus på hyggelige ting. Det er ikke helt lett, tankene er kaos. Julen bringer mange vonde minner for meg. Allikevel, skal jeg snike meg ut i julekaoset nå om få timer. Se etter litt gaver og unne meg noen gaver selv også. 

Det henger regn i luften. Ute er det mørkt,vått og kaldt. Det passer meg fint. Da kan jeg gjemme meg godt inne i en stor jakke og under en paraply. 

klokken 15.01: Jeg klarer ikke gå ut i dag heller. Jeg har grått og grått og grått nå. At det skal være så vanskelig å gå ut av døren? Kan jeg ikke bare slenge på meg noen klær og gå ut? Men det fungerer ikke slik. Kroppen skjelver. Jeg hiver etter pusten. Forbanna angst. Jeg har sjenket meg et glass rødvin og innsett at det går ikke i dag. I morgen er det 5 dager igjen til jul. Jeg får prøve på nytt da. 

 picture; unknown


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Leste nettopp artikkelen i Mag,og kjenner meg veldig igjen i mye av det som står der. Håper du får en god jul og at det går bra med deg videre. Stå på,du er i alle fall flink til å skrive :)

Anonym sa...

Hei, vet akkurat hvordan du har det. Jeg har hatt angst i 10 år nå. Det er kjipeste jeg syns her i livet.
Det er bare å stå på. Jeg har hatt det helt jævelig i 4 månder, helt siden jeg begynte ¨på skolen.
Stå på og lykke til.

smokebleu sa...

Kjære anonym 1
Tusen takk for ros og kommentar. Jeg håper sånn det går bedre for deg i 2009. God jul til deg også og takk for at du tittet innom siden min:) Det varmer.

Kjære anonym 2
Angst er ikke lett. Jeg håper du blir kvitt den etterhvert. Tusen takk for at du tittet innom siden min og "livet mitt". Du er tøff du også som kjemper på. Lykke til du også.

:)