onsdag 31. desember 2008

the masked guest

2 timer urolig søvn. Panisk pakkig klokken 04.30 om morningen. Ordene ’jeg klarer det ikke, jeg klarer det ikke. Jo jeg skal klare det', rasende gjennom hodet. 

Toget rullet ut fra stasjonen klokken 06.16 den 27.12.2008. Jeg og angsten min var kommet oss ombord. Jeg vinket hadet til min lille mamma gjennom togvinduet. Hadde virkelig dagene gått så fort? Inntrykk, følelser og tanker har enda ikke rukket og blitt sortert. Toget var fullt. Jeg hadde følelsen av at vi nærmest satt oppå hverandre. Hunder, katter og bagasje høyt og lavt sammen med julepakker som enda ikke var blitt levert. En forvirret ung dame lette etter sitteplassen sin. Hun hadde tatt feil av dagene. Det var visst dagen etterpå hun skulle reise. Hun måtte sitte på kofferten sin. Jeg prøvde å døse av litt men var våken hele reisen. Helt til jeg tumlet sliten ut av toget og inn i armene til kjæresten min med et jeg klarte det

For en liten stund siden kolliderte jeg med julaften, nå er jeg på kollisjonskurs inn i det nye året. Heldigvis er det veldig koselig her hos familien til kjæresten. Fantastiske mennesker, fantastisk landlig plass med masse natur og søte katter. Angsten ligger på lur i kroppen men jeg prøver så godt jeg kan å overse den. I kveld skal jeg forestille meg at angst og depresjon skytes til himmels med alt fyrverkeriet og forsvinner.

Godt Nyttår


7 kommentarer:

Maria sa...

Godt nyttår, jeg håper at depresjonen og angsten i alle fall blir lettere i det nye året!

Anonym sa...

Jeg prøvde å sende deg en mail men den kom ikke frem til deg...

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Hei, jeg leste artikkelen din i [mag] (?) Tror i hvert fall det var der.. hehe.. ble veldig inspirert, særlig fordi jeg sliter med det samme.. Legger deg til i blogglista mi, så jeg kommer til å følge med framover:) En klem fra meg!

Anonym sa...

Heisann! Leste artikkelen med deg i Mag. Utrolig fint av deg å la deg intervjue ang. din tilstand. Jeg er sikker på at mange ble inspirerte til å ikke gi opp. Særlig ved å vite at de ikke er alene som har det sånn:) Håper du får et supert år i 2009! Lykke til! Nyttårsklem fra meg<3

Anonym sa...

Heisann!
jeg leste artikkelen din i mag, og synest dette var veldig bra gjort av deg!
jeg sliter også med angst og deprasjoner, og har gjort dette i mange år! Så jeg kjenner meg godt igjen i det du skiver.
Stå på videre:)

smokebleu sa...

Maria Kristin! Godt nyttår til deg også. Tusen takk for at du ønsker meg godt!

Linda! Jeg har ikke sjekket mailen på lang tid (uff) men skal sjekke nå etterpå. Prøv å sende mailen på ny? smokebleu@yahoo.no :)

Miriam Lilliana. Det var i Mag jeg lot meg intervjue. Håper du får hjelp og et bedre 2009. Jeg vet det ikke er lett å slite med dette. Ønsker deg bare godt:))Takk for at du legger meg til i blogglisten din:) Det varmer:)

smokebleu sa...

Fancyyface! Hvis jeg kan inspirere andre til å ikke gi opp var det veldig verdt det å stille opp på intervjuet (jeg følte meg som en pjusk). Ønsker deg også et godt nyttår! Klem tilbake

Anonym! Tusen takk! Jeg håper veien din blir lettere etterhvert. Sender deg noen styrketanker. Ønsker deg et godt år i 2009. Klem