tirsdag 21. april 2009

bill merk. alenealenealenealenealenealenealene

 jeg trenger en hjelpende hånd fram og tilbake til legetimer og andre gjøremål. så vil jeg hvile. samle krefter til neste oppgave. jeg vil sette opp en timeplan over ting jeg kan gjøre i ukene. små ting; gå en tur, handle, slike ting som er vanlig for friske mennesker men som nesten tar livet mitt. jeg trenger hjelp til dette. en person/personer som kan være der som en støtte. 

derfor trenger jeg en støttekontakt. Jeg har ingen som har mulighet/ tid til å hjelpe meg. I hvertfall ikke hele tiden. Hadde en fryktelig vond samtale med legen i dag på telefon. Hun foreslo ting som for meg er helt uaktuelt. Herregud så alene og svak man kan føle seg. 

jeg vet jeg hadde vært kvitt en del angst og stress hadde jeg ikke hatt tusen ting som lå over hodet mitt som en mørk sky og forgiftet tilværelsen min. 

jeg er så lei jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

kanskje jeg skal sette inn kontaktannonse i avisen. "alene, pjuskete, livredd  men snill jente. søker person for hjelp til diverse daglige gjøremål som eks. du må hjelpe til med en rusletur med prat og kaffe, ledsager fram og tilbake til legetimer, butikken etc. må ha bil og være godhjertet".  nei, jeg må ikke spøke. Er bare livredd. Håper på å få en støttekontakt. får jeg det vil jeg klare å komme meg til terapi. det er en start. klarer man ikke gå regelmessig til terapi får man ikke noe ut av det. så jeg må på en eller annen måte klare å komme meg dit. 


5 kommentarer:

Midnight sa...

Stakkars deg. Jeg skulle gjerne gjort alt dette for deg, hvis jeg hadde bodd i Oslo! Jeg håper du finner en flott støttekontakt som kan hjelpe deg!

Klem

AK sa...

Nå fikk jeg umåtelig lyst til å leke en fantastisk person og hjelpe deg med alt, men nå har det seg at jeg ikke er det... Også bor jeg rundt 15 timer unna Oslo da... :( Beklager. Håper uansett at tidene bedrer seg for deg (man begynner jo å bry seg når man følger en blogg fast slik som jeg gjør.) :)

Anonym sa...

vennen jeg kan når som helst hjelpe deg med tur prat og kaffe. og bli med deg å handle..uten tvil vennen...men trodde du visste dette!!
stor klem din beste...

så kan du stryke de av listen=)

Vikkan sa...

Jeg synes dette høres ut som en god idee, smoke bleu. Jeg har jo ikke peiling, men er det ikke på noen måte du kan søke om dette? Psykiatri tjenesten eller noe?

Klem, Vikkan.

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Æaj, leger kan være så ufølsomme iblant. Jeg satt på Nav her forleden og forklarte ting så godt jeg klarte, prøvde litt forsiktig å si at jeg trenger faktisk hjelp. Men de bare slang skjemaer i ansiktet på meg og snakket om sosialen. Ikke at det er uverdig, men det er bare måten det ble gjort på som var så nedverdigende. Og når det kommer fra leger som liksom skal ha utdannelse i EMPATI da er det jo enda verre...
Jeg synes det viser tegn på bedring at du i det hele tatt kom på den ideen med en støttekontakt jeg. Og at det virker som du er klar for å sette igang tiltek for å bli bedre. Selv om det virker som å måtte gå over en diger fjelltopp. Det vet jeg:S
Jeg synes i hvert fall du er sterk. Det må du tenke på <3