tirsdag 21. april 2009

så mye smerte

Når jeg begynte å blogge var tanken å ikke kun bare skrive om hvordan jeg kommer meg igjennom dagene med depresjon og angst, men jeg ville også skrive om hendelser jeg har hatt før i livet. Vonde hendelser men også gode hendelser. Men ordene kommer ikke. Fortiden kjennes bare uvirkelig. 

Jeg har en legetime kl. 16.00. Jeg klarer nok ikke gå. Jeg har en liste med viktige ting som må gjøres. Men jeg klarer ikke. Det virkelig dreper meg. Jeg vil så gjerne, men jeg klarer ikke komme meg steder uten hjelp. Jeg vurderer om jeg må få meg en støttekontakt. Det føles så nedverdrigende at jeg har ikke ord. Jeg blir fylt med skam. Jeg er i midten av 20 årene og er helt avhengig av andre. Jeg må ha hjelp til å handle. Hjelp til å gå til legetimer, gå til postkassen for å poste viktige brev etc. Det er vel de alternativene jeg har. En støttekontakt eller innleggelse.  Jeg synes det er merkelig legene ikke har foreslått det. Men det er vel ventelister der og. 

Jeg har så mye bekymringer jeg føler jeg snart sprenger. 
Jeg prøver være sterk, holde en maske, ikke gi opp. Tårene presser. 

Ingen kommentarer: