mandag 12. april 2010

jeg trenger hvile


smerten river meg i stykker.  jeg trekker meg tilbake fra resten av verden. fokuserer på å trene. fokuserer på å gjøre leiligheten min lekker (vakre ting rundt meg gir meg ro)  fokuserer på å komme meg til og fra terapien. fokuserer på og lage verandaen min til en liten grønn oase som også vil gi meg ro. å pusle med slike små ting gir meg håp! håp om at jeg en vakker dag kan leve slik jeg ønsker å leve, i de omgivelsene jeg trives. 


jeg planlegger en liten getaway. jeg trenger ro, jeg trenger hvile. jeg prøver å skape denne roen rundt meg her i oslo. men jeg må "opp og trekke pusten" dette vil jeg gjøre på min lille getaway. så kan jeg bringe med meg tilbake litt oksygen og forhåpentligvis ny energi. (det kjennes ut som at jeg kveles om dagen, jeg trenger luft! frisk, kald, ren luft

My Help is in the Mountain


My help is in the mountain
Where I take myself to heal
The earthly wounds
That people give to me.
I find a rock with sun on it
And a stream where the water runs gentle
And the trees which one by one give me company.
So must I stay for a long time
Until I have grown from the rock
And the stream is running through me
And I cannot tell myself from one tall tree.
Then I know that nothing touches me
Nor makes me run away.
My help is in the mountain
That I take away with me.

Nancy Wood, form Hollering Sun (1972)

2 kommentarer:

Vikkan sa...

Høres lurt ut med litt hvile. Jeg tror jeg trenger det også. Fint dikt/sang forresten!

Klem, Vikkan.

smokebleu sa...

hei vikkan! ja, jeg tror det er viktig å ta seg litt tid til seg selv når alt raser på det værste rundt en... :)

tenker på deg!

klem