fredag 23. april 2010

prioriteringer.

Jeg kommer aldri til å klare å "kose" meg 100 % så lenge jeg ikke er under utdannelse, har en jobb (klarer meg selv økonomisk) eller jobber hardt for å bli frisk (møter til lege besøk etc). 

Jeg skulle ønske NAV hadde et slags system der de kunne "straffe" snylterne. For det er dessverre alt for mange som får trygd grunnet "sykdom" og så er de ikke syke. Og så har vi de som er syke men de er ikke SÅ syke som de sier at de er. 

Jeg forstår ikke at noen prioriterer "gøy"over dette å faktisk kjempe for å bli frisk. Kjempe ved å holde et strengt regime med å møte til behandlinger (klarer man ikke møte kan man søke om opphold på et behandlingssted). Hvis man klarer å feste, reise, løpe på kafe støtt og stadig (rett og slett kjøre et sosialt skjema med opp til flere avtaler og planer hver dag) så klarer man OGSÅ studere/ jobbe. 

Jeg forstår ikke prioriteringene til mennesker!! Skammer de seg ikke? Jeg ønsket NAV kunne innføre en slags kontroll på hver eneste som mottar trygd. En jern kontroll! NAV burde ha fri tilgang til bankkonto opplysninger ( det er mange som får penger i tillegg til trygd men som ikke oppgir det). NAV burde også hente inn månedlige strenge, lege vurderinger (det finnes for mange sløve leger som lar seg lure trill rundt).

Selv legger jeg "gøy" på vent! Jeg jobber hardere hardest for å bli frisk. Da jeg vet  (! :) ) med meg selv at jeg gjør alt jeg kan klarer for å bli frisk tillater jeg meg selv å ha noen hyggelige stunder med kjæreste/ venner etc når jeg har overskudd. Men jeg lar ikke "kos" gå ut over behandlingen min mot å bli frisk.

 Jeg har møtt på en del nav snyltere i mitt liv som ikke vet at jeg sliter, og de har alle fortalt meg om hvordan de utnytter nav. Jeg prøver å ikke irritere meg over andre, men herregud jeg kan bli frustrert! Tømmer det ut her jeg:)

Ingen kommentarer: