fredag 4. juni 2010

free fall


Base Jumping sous l'eau - Buzz
Jeg dypdykker,
jeg jakter.

I mørket famler jeg etter svar. Noe fortrenger jeg, så fort jeg møter minnet, tanken, følelsen, selv om jeg prøver å dra det med meg til overflaten. Med makt. Hvorfor blender jeg ut, forsvinner inn i et 'hvitt sted' med dundrende hodepine og kvalme så fort jeg møter vanskelige tanker? Hvorfor klarer jeg ikke å se? 


Jeg prøver å ta med meg biter av hva jeg finner til terapi timene. Terapauten min vil gjerne dypdykke med meg. Men jeg forklarer det er vanskelig å tenke , føle, uten at jeg har en slags kontroll når klokken teller ned fra 50 minutter.  Jeg vet aldri hvor lang tid det tar å komme seg etter å slippe til dype, sterke følelser. Jeg føler vel at terapauten min og jeg snorkler (til sammenligning) i timene våres. Jeg har med meg byttet mitt jeg har fanget tidligere. Så studerer vi det i trygge farvann. Kanskje møter vi på en og annen luftboble som bærer hemmeligheter  opp fra dypet.  

Jeg vet at jeg må dykke dypere. Jeg vet at jeg må klare å gjøre slike dykk også i terapi timene. Selv om 50 minutter er det vi har. Jeg må trene på å gå inn i dype følelser og kunne foreta en rask, trygg, oppstigning til overflaten etterpå. Uten å drukne. Det kjennes umulig. Men ingenting er umulig, eller? 

2 kommentarer:

Stine sa...

Nei, ingenting er umulig. Og jeg vet du kan klare det. Faktisk, så er jeg bombesikker. For jeg har troen på deg. Og jeg håper inderlig at du vil skrive om hvordan det går. Tenker på deg, av og til, i min stillegående hverdag. Du er noe jeg bryr meg om, bekykmrer meg for. Så værsåsnill, dypdykk, og kom deg opp levende. Verden trenger deg her. Og på vegne av verden; vi er glade i deg. Akkurat som du er. Husk det.

Tenker på deg.

Stine.

smokebleu sa...

hei stine!
takk for varme kommentarer! :) de kjennes ut som varme klemmer og gir meg håp:)

så rart hvordan jeg føler at du kjenner meg, via denne bloggen, du kjenner hemmelighetene mine og heier på meg fortsatt. du dømmer meg ikke og tenker ikke at "hun er bare en lost case". takk! det betyr enormt mye at du har tro meg.

tenker på deg også, og håper du får mange gode opplevelser i sommer!

klem